İnternet Kullanımındaki Artış Oranımız %50
31 Mart 2020
Türk Telekom Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Yusuf Kıraç yaptığı açıklamada "Dünyada etkili olan yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınına karşı alınan tedbirler çerçevesinde okulların tatil edilmesi, uzaktan eğitim sürecinin başlatılması ve evden çalışmaya geçilmesi data kullanım alışkanlıklarımızı da değiştirmektedir." dedi.
"Evden çalışmaya geçen firmaların
video konferans ve benzeri iletişim yöntemlerini kullanması, bireylerin zorunlu
olarak daha çok evde bulunmaları internet trafiğindeki artışın, akşam yoğun
saatlerden gün içine sarkan bir duruma dönüştüğünü ortaya koyuyor." diye
konuşan Kıraç, şu açıklamayı yaptı: "Ülkemizde ilk vakanın görülmesinden
16 Mart Pazartesi gününe kadar geçen süre zarfında, veri kullanım hacminde
geçen haftaki normal günlerle karşılaştırdığımızda yüzde 50 civarlarında bir
artış söz konusu. Müşterimiz, evde oldukları için sabit internet şebekesini
kullanmaktalar.
Türkiye'nin fiber altyapısının yüzde
80'inde imzası bulunan Türk Telekom olarak her türlü senaryoya hazırlıklıyız.
Operasyonlarımızı bu çerçevede sürdürüyoruz. Türk Telekom'un fiber internet
abonelerinin yaklaşık yüzde 90'ı limitsiz tarifelerden hizmet alıyor.
Kapasitemizi en etkin şekilde kullanıp, müşterilerimize en iyi deneyimi
yaşatmak üzere tüm eforumuzu veriyoruz.
Türk Telekom Teknoloji Genel Müdür
Yardımcısı Yusuf Kıraç, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile yaptıkları protokol
çerçevesinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) kullanımına sunacakları 3 GB ücretsiz
interneti Türk Telekom olarak 5 GB daha artırarak toplamda 8 GB’a çıkardıklarını
belirterek, “EBA sistemi için internet tanımlamalarına başladık,
öğrencilerimiz gönül rahatlığıyla sistemi kullanabilecekler.” dedi.
Dünyada etkili olan yeni tip koronavirüs
(Kovid-19) salgınına karşı alınan tedbirler doğrultusunda Milli Eğitim
Bakanlığınca 23 Mart Pazartesi gününden itibaren EBA ile evde eğitim süreci
başladı. Kıraç, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, Türkiye’de söz
konusu sistemi kullanacak 18 milyon öğrenci bulunduğunu ifade ederek, EBA’nın
MEB ile uzun yıllardır üzerinde çalıştıkları bir platform olduğunun altını
çizdi. MEB ile yaptıkları protokol gereği EBA kullanımına sağlayacakları 3 GB
ücretsiz interneti, öğrencilerin kullanabilmesi için Türk Telekom olarak 5 GB
daha artırarak toplamda 8 GB’a çıkardıklarını vurgulayan Kıraç, “EBA
sistemi için internet tanımlamalarına başladık, öğrencilerimiz gönül
rahatlığıyla sistemi kullanabilecekler.” ifadesini kullandı. Kıraç, ücretsiz
internet kotasının sadece EBA kullanımları için geçerli olduğunu belirterek,
öğrencilerin bu süreçte eğitime odaklanmalarını istediklerini aktardı.Türk
Telekom olarak Türkiye’de 40 binin üzerindeki okula erişim altyapısı
sağladıklarına işaret eden Kıraç, “İlk defa bu kadar büyüklükte bir uygulama
olacak. Hepimiz buna hazırlanıyoruz.” diye konuştu.
Yapay zeka ile eksik konuların geri
bildirimi Kıraç, EBA’nın büyük bir platform olduğunu, öğrenciler arasında
fırsat eşitliğini sağlamayı amaçladığına dikkati çekerek, şunları
kaydetti: “Platformun en önemli tarafı içerik. Kendi Türk Telekom data
merkezlerinde tuttuğumuz ve kendi eğitim şirketimiz Sebit’in geliştirdiği
içerikler mevcut. ‘Vitamin’ zaten dünya çapında bir marka oldu. Her sınıfa özel
MEB müfredatına uygun dijital eğitim içerikleri bulunuyor. Buna ek olarak
Sebit’in geliştirdiği ‘ Raunt’ta üniversite sınavlarına hazırlanan
öğrencilerimize kişiye özel hazırlanmış içerikler var. Biz öğrencilerimizin
ölçme değerlendirmelerinde de yapay zeka ile nerelerde eksikleri ve
geliştirilmesi gereken konuları var bunları da sağlamayı çalışıyoruz.”
Kıraç,
EBA’nın şehir, ilçe, kırsal gözetimi olmaksızın tüm öğrenciler için içerik
sunduğuna işaret ederek, bunun eğitimin yanı sıra bir etkileşim platformu da
olduğunu söyledi. EBA, öğretmen ve öğrencilerin platforma yükleme
gerçekleştirebileceği, karşılıklı iletişimin yapılabildiği interaktif bir
platform olduğunu belirten Kıraç, “Bu platform devamlı gelişim
içerisinde. Dolayısıyla Türkiye’nin dijitalleşmesinde eğitim alanında yapılmış
en büyük işlerden bir tanesi.” dedi.
Yurt dışından dönemeyen abonelere destek Kıraç, Kovid-19 nedeniyle dünyada şu anda birçok ülkeye giden ancak uçuş yasağı nedeniyle dönemeyen abonelerin bulunduğunu belirterek, “Onlara bulundukları ülkede kullanabilmeleri için ücretsiz internet, ses ve SMS tanımlamaları yaptık. Zor zamanlarında bu şekilde destek olmaya çalışıyoruz. Tanımlamaları yapıyoruz, yurt dışındaki abonelerimiz ücretsiz internetlerini 15 Marttan itibaren kullanmaya başladı.” şeklinde konuştu.
Önceki Haber Yerli Kalkan Kullanıma Hazır
Sonraki Haber Havelsan H-ARF Artırılmış Gerçeklik Platformu
Sonraki Haber Milli İşletim Sistemi PARDUS Yaygınlaşıyor